درب اتاق دارای  انواع مختلفی از چهار چوب فلزی است. آنچه در بازار ایران است و بیشتر استفاده میشود چهار نوع مختلف چهار چوب  است که نوع فلزی آن کاربردی تر است.  قیمت چهار چوب فلزی با توجه به وزن آن مشخص میشود. استحکام، دوام بالا و قیمت مناسب دلایلی هستند که استفاده از چهار چوب فلزی را رواج میدهد. همان طور که اشاره شد چهار چوب فلزی به 3 دسته اصلی تقسیم میشود.

چهار چوب فلزی 

چهار چوب مکزیکی 

چهار چوب فلزی فرانسوی

 

محل نصب درب در هر خانه و ساختمانی چهار چوب آن میباشد. استفاده از چهار چوب فلزی به دلیل سهولت در ساخت و نصب رواج زیادی نصب به سایر چهار چوب ها دارد. مهم ترین نکته که در زمان خرید چهار چوب فلزی باید بدان باید توجه داشته باشید کارخانه تولید کننده پروفیل چهار چوب است.

مجموعه حفاظ سازه تولید کننده تخصصی انواع چهار چوب فلزی در کارخانه ای به مساحت 6000 متر در شهرک صنعتی زواره ای واقع شده است. استفاده از پروفیل با کیفیت جهان، جوش الکترو استاتیک و  رنگ کوره ای ویژگی های چهار چوب فلزی حفاظ سازه است. مشاوره،اندازه گیری و بازدید رایگان در محل پروژه از مزایای خرید از حفاظ سازه است. محصولات این مجموعه تولیدی به صورت بسته بندی شده و با بهترین کیفیت تولید و به سراسر ایران ارسال میشود. شماره تلفن 09124403540 __09121351284 به صورت شبانه روزی جوابگوی شما عزیزان است.

چهار چوب فلزی ساده

بر خلاف چهار چوب مکزیکی و فرانسوی که دارای قوس هایی در جهت ها مختلف هستند این چهار چوب ساده و مدرن است. چنانچه قصد دارید چهار چوب فلزی را با چوب کاور کنید این مدل چهار چوب فلزی بهترین گزینه محسوب میشود.

چهار چوب فلزی فلزی فرانسوی

چهار چوب فرانسوی در دو عرض 14 و 12 سانت تولید میشود. دلیل تخصیص 2 سایز به این مدل چهار چوب را میتوان محبوبیت و رواج استفاده از این مدل چهار چوب فلزی دانست. چهار چوب فلزی فرانسوی در 2 ضخامت 2 و 2/5 میل و در طول 660 سانتی متر تولید میشود. کارخانه جهان پروفیل به عنوان بزرگترین و با کیفیت ترین کارخانه تولید چهار چوب فلزی فرانسوی است.

قیمت چهار چوب فرانسوی

این مدل چهار چوب در 2 عرض 12 و 14 تولید میشود. قیمت چهار چوب فلزی فرانسوی با عرض 12 مناسب ترین قیمت را در بین چهار چوب های فلزی دارد. وزن تمام شده این چهار چوب برای سرویس ها 17 کیلو گرم و برای درب و.رودی حدود 19 تا 20 کیلو گرم است. با توجه به شرایط کنونی که پروفیل 50 هزار تومان قیمت دارد حدود هر قطعه 1 ملیون تومان قیمت دارد.

چهار چوب فلزی مکزیکی

چهار چوب مکزیکی که به نام چهار چوب قاشقی شهرت دارد در کارخانه جهان پروفیل با عرض 15 سانتی متر تولید میشود. در صورتی که پهنای چهار چوب مکزیکی را بخواهید کاهش دهید، بنا بر سفارش شما دستگاه خم این کار را انجام خواهد داد. قیمت چهار چوب فلزی مکزیکی که با استفاده از خم به صورت سفارشی ساخته میشود بیشتر از چهار چوب مکزیکی کارخانه ای نخواهد بود چرا که عرض چهار چوب کاهش یافته و بدین ترتیب قیمت تمام شده چهار چوب کاهش خواهد یافت .

انتخاب چهار چوب درب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زمان خرید چهار چوب فلزی و سفارش آن باید دقت کنید. هر چند چهار چوب ها بر اساس پروژه ها متفاوت هستند ولی به صورت کلی در خرید هر عدد چهار چوی سرویس 75 و 80 یا چهار چوب اتاق 90 و 100 سانت قیمت یکسان است. درب فلزی 

نوع پروفیل: مهمترین نکته در خرید چهار چوب فلزی نوع پروفیل آن است. پروفیل کارخانه جهان یا پروفیل با ورق فولاد مبارکه بهترین چهار چوب فلزی هستند.

نوع جوش: استفاده از جوش الکترود در ساخت چهار چوب فلزی مدت ها است که منسوخ شده است. جوش CO2 یکی از بهترین جوش ها برای اتصال ورق های 2 میل است. بنا بر این چهار چوب فلزی که با جوش CO2 تولید میشود بهترین چهار چوب فلزی محسوب میشود.

فارسی بر : برای بالا رفتن کیفیت و دوام چهار چوب نیاز است که چهار چوب شما به صورت فارسی بر شده جوشکاری میشود. شکل ظاهری و دوام این مدل چهار چوب فلزی بسیار با کیفیت است.

انتخاب چهار چوب: در زمان سفارش چهار چوب دقت کنید که سایز شما طوری باشد که بتوانید از طیف گسترده تری از چهار چوب های آماده را پذیرا باشد.  تغییر چهار چوب و تعمیر آن هزینه زیادی دارد.

جا قفل و لولا: ظرافت در برش پرسی جای قفل و چهار چوب فلزی امروزه یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن دقت کرد. جا قفلی که به صورت پرس فابریک بر روی چهار چوب زده میشود ، میتواند تاثیر زیادی در چهار چوب فلزی داشته باشد.

رنگ آمیزی چهار چوب فلزی

بهترین حالت برای رنگ چهار چوب رنگ ضد زنگ است. برخی از کارخانه ها به خریدار پیشنهاد رنگ آمیزی کوره ای می‌دهند. رنگ کوره ای یکی از بهترین رنگ ها برای فلزات است ولی در چهار چوب فلزی این طور نیست. با توجه به این که چهارچوب فلزی قبل از گچ کاری و رنگ آمیزی کار گذاشته میشود رنگ کوره ای هیچ فایده ای ندارد و مشکل ایجاد میکند. فقط در مواردی که ساختمان در حال باز سازی است میتوان از رنگ کوره ای استفاده کرد. ( در نظر داشته باشید که مجموعه حفاظ سازه یکی از بزرگترین کوره های رنگ را در اختیار دارد )

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست